Dintre membrii, invitaţii permanenţi şi invitaţii Colegiului Prefectural Caraş-Severin au absentat motivat de la lucrările ședinței: doamna Giuchici Camelia, Director Executiv, Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor și Materialului Săditor Timiş, doamna Adelina Rus, Coordonator, Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Caraș-Severin, domnul Ionuț Viorel Oglavie, Comandant, Centrul Militar Județean Caraș-Severin, domnul Marius Curescu, Șef Birou, Oficiul Fitosanitar Caraș-Severin și domnul Gheorghe Mioc, Șef Serviciu, Serviciul Județean de Protecție Internă Caraș-Severin.
Domnul Ioan Dragomir, Prefectul Județului Caraș-Severin, declară deschise lucrările şedinţei Colegiului Prefectural al Județului Caraș-Severin și Prezintă ordinea de zi:
- Analiza activității Gărzii Forestiere Județene Caraș-Severin pentru anul 2023 și situația administrării fondului forestier în Județul Caraș-Severin, pentru toate categoriile de proprietari.
Prezintă: Garda Forestieră Județeană Caraş-Severin
- Procedura sesizării Camerei Notarilor Publici în vederea eliberării și comunicării certificatelor de moștenitori pentru imobilele care au făcut obiectul înregistrării sistematice în ședințele de cadastru și carte funciară precum și numărul certificatelor de moștenitori, certificatele de moștenitori suplimentari eliberate la nivelul județului Caraș-Severin
Prezintă: Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Caraș-Severin
- Măsuri ce se întreprind la nivelul autorităților locale în vederea limitării și stopării fenomenului arderilor necontrolate.
Prezintă: Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Semenic” al Judeţului Caraş-Severin
- Diverse
Aprobarea Procesului-Verbal încheiat cu ocazia şedinţei Colegiului Prefectural al Judeţului Caraş-Severin din data de 22.03.2024.
Întrucât materialele de pe ordinea de zi a ședinței au fost transmise, pentru consultare, pe e-mail tuturor membrilor/invitaților Colegiului Prefectural, acestea vor fi prezentate în sinteză.
Domnul Prefect dă cuvântul domnului Gheorghe Săvianu, Șef Serviciu, Serviciul Garda Forestieră Județeană Caraș-Severin, pentru a prezenta materialul de la punctul 1 de pe ordinea de zi.
Domnul Gheorghe Săvianu, prezintă materialul „Analiza activității Gărzii Forestiere Județene Caraș-Severin pentru anul 2023 și situația administrării fondului forestier în Județul Caraș-Severin, pentru toate categoriile de proprietari” material cuprins în dosarul de şedinţă.
Domnul Prefect mulțumește pentru materialul prezentat, menționează că activitatea desfășurată este una importantă și întreabă câți angajați sunt încadrați în cadrul Gărzii Forestiere Județene Caraș-Severin.
Domnul Gheorghe Săvianu, 14 angajați.
Domnul Prefect consideră că, ar trebui popularizate programele cu finanțare europeană prin care se pot accesa fonduri pentru realizarea de împăduriri sau plantații de nuci. În acest sens Garda Forestieră Județeană Caraș-Severin ar trebui să colaboreze cu Agenția pentru Protecția Mediului Caraș-Severin.
În continuare întrucât nu mai sunt alte aspecte de discutat la acest punct de pe ordinea de zi, dă cuvântul domnului Cristian Ciurea, Inginer Șef, Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Caraş-Severin, pentru a prezenta punctul 2 de pe ordinea de zi.
Domnul Cristian Ciurea, prezintă materialul, „Procedura sesizării Camerei Notarilor Publici în vederea eliberării și comunicării certificatelor de moștenitori pentru imobilele care au făcut obiectul înregistrării sistematice în ședințele de cadastru și carte funciară precum și numărul certificatelor de moștenitori, certificatele de moștenitori suplimentari eliberate la nivelul județului Caraș-Severin” material cuprins în dosarul de şedinţă.
Domnul Prefect, solicită reprezentantului Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Caraş-Severin o situație centralizatoare pe UAT unde au fost transmise sesizările pentru deschiderea procedurii succesorale în vederea dezbaterii succesiunilor nedeschise și emiterea certificatului de moștenitor.
Domnul Ion Tabugan, Director, Direcția Silvică Caraș-Severin, își manifestă nemulțumirea față de modul în care s-au efectuat lucrările de înregistrare sistematică la nivelul UAT și punctual la nivelul UAT Mehadia.
Totodată precizează că, nu au fost respectate procedurile, ca atare sunt mulți cetățeni care sunt puși pe drumuri pentru corectarea inadvertențelor existente la întocmirea documentațiilor de cadastru sistematic.
Consideră că, Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Caraș-Severin trebuie să facă verificări și ca atare să dispună măsuri.
Domnul Prefect, parțial aveți dreptate, deoarece la momentul în care au fost realizate aceste lucrări nu toți cei care au fost implicați au fost preocupați. Primarii nu au dat importanța cuvenită, iar firmele care au realizat lucrările de cadastrare nu au reușit să mobilizeze toți cetățenii implicați în acest proces.
De asemenea mai menționează că, din data de 22.04.2024 Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Caraș-Severin are un nou director, care este la București.
În continuare, întrucât nu mai sunt alte aspecte de discutat la acest punct de pe ordinea de zi, dă cuvântul domnului Ionel Petru Tilca, Inspector Șef, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Semenic” Caraş – Severin, pentru a prezenta punctul 3 de pe ordinea de zi.
Domnul Ionel Petru Tilca, prezintă materialul, „Măsuri ce se întreprind la nivelul autorităților locale în vederea limitării și stopării fenomenului arderilor necontrolate” material cuprins în dosarul de şedinţă.
Domnul Prefect, mulțumește pentru materialul prezentat.
Întrucât nu mai sunt alte aspecte de discutat se trece la punctul Diverse. În continuare supune la vot procesul-verbal încheiat cu ocazia şedinţei Colegiului Prefectural al Judeţului Caraş-Severin din data de 22.03.2024, care este aprobat în unanimitate de către toți participanții.
Mulțumește pentru participare și înainte de a declara închise lucrările ședinței pentru că, este ultima ședință înainte de sărbătorile pascale urează „Sărbători Pascale Liniștite!” tuturor participanților.