Minută încheiată cu ocazia şedinţei Comisiei de Dialog Social a Judeţului Caraş-Severin din data de 28.08.2024

Dintre persoanele care constituie componenţa Comisiei de Dialog Social a Judeţului Caraş-Severin au absentat motivat: domnul Romeo Dan Dunca, Președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, domnul Şerban Stanciu, Preşedinte, Filiala Caraş-Severin a CNS „MERIDIAN”, domnul Marian Apostol Preşedinte, Filiala Caraş-Severin a CNS „Cartel ALFA”, domnul Horia Octavian Gacril, Președinte Filiala Judeţeană Caraş-Severin a CSDR și domnul Ciprian Dragomir, Reprezentantul Sucursalei CONCORDIA din Județul Cara-Severin.

Au participat în calitate de invitați: doamna Maria Zvarici, Preşedinte, Sindicatul Învăţământului Preuniversitar Caraş-Severin, domnul Dumitru Micu, Președinte, Filiala Caraș-Severin a Confederației  Patronatul Român, domnul Ioan Boba, Șef Secție, Secţia „Drumuri Naţionale” Caransebeş și domnul Ștefan Marcovschi, reprezentantul Direcției de Drumuri Județene Caraș-Severin.

Domnul Ioan Dragomir, Prefectul Județului Caraș-Severin, declară deschise lucrările şedinţei Comisiei de Dialog Social a Județului Caraș-Severin și prezintă ordinea de zi:

  1. Informare privind implicarea Secţiei „Drumuri Naţionale” Caransebeş şi a Direcţiei de Drumuri Județene în administrarea şi îmbunătățirea calității infrastructurii rutiere a judeţului Caraş-Severin.

Prezintă: – Secţia „Drumuri Naţionale” Caransebeş;

– Consiliul Judeţean Caraş-Severin, Direcţia de Drumuri Județene.

  1. Informare privind monitorizarea calității apei potabile în mediul public, distribuită prin sistemul centralizat și/sau prin instalații individuale de folosință publică.

Prezintă: Direcția de Sănătate Publică Caraș-Severin

  1. Diverse.

Aprobarea minutei încheiate cu ocazia şedinţei Comisiei de Dialog Social a Judeţului Caraş-Severin din data de 24.07.2024.

Întrucât materialele de pe ordinea de zi a ședinței au fost transmise, pentru consultare, pe e-mail tuturor membrilor/invitaților Colegiului Prefectural, acestea vor fi prezentate în sinteză.

Înainte de începerea ședinței își exprimă nemulțumirea față de modul în care se derulează lucrările pe tronsonul de drum dinspre Caransebeș (Balta Sărată) spre Domașnea-Băile Herculane, timpii de așteptare la semafoarele care dirijează circulația sunt foarte mari (peste o oră) consideră că, este inacceptabil pentru șoferii din trafic.       Roagă reprezentantul Secției „Drumuri Naţionale” Caransebeş, să găsească soluții pentru reducerea timpului de așteptare.

În continuare întreabă când va fi finalizată lucrarea pe tronsonul de drum Oravița – Marila.

Domnul Ioan Boba, precizează că, termenul de finalizare a acestui tronson din contract este depășit, s-a intrat pe penalizări, în prezent se lucrează și speră ca lucrările să fie finalizate în cel mai scurt timp.

Domnul Prefect, întreabă când vor fi finalizate lucrările la DN 57 în zona localității Cozla unde se lucrează pentru stabilizarea și consolidarea versantului.

Domnul Ioan Boba, precizează că, lucrările sunt avansate. Peretele versantului a fost consolidat, nu au mai fost alunecări de teren și speră ca acestea să fie finalizate până la sfârșitul anului.

Domnul Prefect propune prezentarea materialului de la punctul 1 de pe ordinea de zi.

Domnul Ioan Boba, prezintă materialul: ”Informare privind implicarea Secţiei „Drumuri Naţionale” Caransebeş în administrarea şi îmbunătățirea calității infrastructurii rutiere a  judeţului Caraş-Severin”, (material cuprins în dosarul de şedinţă).

Domnul Prefect, dă cuvântul domnului Ștefan Marcovschi, reprezentantul Direcției de Drumuri Județene Caraș-Severin pentru a prezenta materialul pregătit la acest punct de pe ordinea de zi.

Domnul Ștefan Marcovschi, prezintă materialul: ”Informare privind implicarea Direcţiei de Drumuri Județene în administrarea şi îmbunătățirea calității infrastructurii rutiere a  judeţului Caraş-Severin”, (material cuprins în dosarul de şedinţă).

Domnul Vasile Cocoșilă, Președintele Consiliului Pensionarilor și Persoanelor Vârstnice din Județul Caraș-Severin, întreabă dacă tronsonul de drum care duce spre Muntele Semenic este cuprins într-un viitor proiect de reabilitare/modernizare, deoarece este în stare avansată de degradare.

Domnul Ștefan Marcovschi, spune că, se dorește modernizarea acelui tronson dar în prezent sunt mai multe probleme jurice și geo-tehnice care trebuie rezolvate. În momentul de față nu se poate pronunța în acest sens.

Domnul Prefect, întreabă când se vor finaliza lucrările la podul peste râul Timiș din zona localității Slatina Timiș.

Domnul Ștefan Marcovschi, sperăm la șfârsitul acestui an lucrările să fie finalizate.

Domnul Prefect, întreabă de ce a fost întârziată recepția tronsonului de drum Zorlențu Mare – Constantin Daicoviciu.

Domnul Ștefan Marcovschi, recepționarea a fost realizată în succesiune deoarece au fost mai multe contracte, iar recepția a fost făcută pe sectoare de drum.

Domnul Prefect, întreabă dacă au fost finalizate lucrările la DJ 608.

Domnul Ștefan Marcovschi, lucrarea este aproape finalizată.

Domnul Cristian Gâfu, Subprefectul Județului Caraș-Severin spune că, iarna nu este ca vara și în acest context întreabă care este situația în ceea ce privește asigurarea contractelor de deszăpezire/materialelor antiderapante pe tronsoanele de drumuri județene.

Domnul Ștefan Marcovschi, doar pe două tronsoane nu sunt încheiate până în prezent contracte, pentru celelalte tronsoane sunt încheiate contracte de deszăpezire subsecvente, valabile pe o perioadă de 3 ani.

Domnul Prefect, întrucât nu mai sunt alte aspecte de discutat la acest punct de pe ordinea de zi, supune la vot minuta încheiată cu ocazia şedinţei Comisiei de Dialog Social a Judeţului Caraş-Severin din data de 24.07.2024, care este aprobată în unanimitate de către membrii Comisiei.

În continuare se trece la punctul 2 al ședinței, preluând conducerea lucrărilor domnului Cristian Gâfu, Subprefectul Județului Caraș-Severin.

Domnul Cristian Gâfu, dă cuvântul domnului Dănilă Miloș, Director Executiv, Direcția de Sănătate Publică Caraş-Severin, pentru a prezenta punctul 2 de pe ordinea de zi.

Domnul Dănilă Miloș, prezintă materialul: ”Informare privind monitorizarea calității apei potabile în mediul public, distribuită prin sistemul centralizat și/sau prin instalații individuale de folosință publică”, (material cuprins în dosarul de şedinţă).

Domnul Subprefect, mulțumește pentru materialul prezentat. Opinează că, datorită secetei e posibil să nu fi fost infiltrații la fântânile din Lupac, dar odată cu începerea ploilor Haldina de la Lupac ar putea să polueze sursele de apă.

Consideră că, ar trebui monitorizate în continuare respectivele fântâni.

Domnul Dănilă Miloș, precizează că, și în prezent 4 fântâni au sursa de apă neconformă.

Domnul Subprefect, întreabă dacă mai sunt și alte aspecte de discutat la acest punct, întrucât nu sunt, se trece la punctul ”Diverse”.

Întrucât nu mai sunt alte aspecte de discutat, mulțumește pentru participare și declară închise lucrările ședinței.